lørdag den 11. februar 2012

Bogmærker

Det er desværre ved at være uhyggeligt længe siden forrige indlæg her på bloggen.
Der er ikke fordi at jeg ikke har fået læst nogle bøger, det har jeg i massevis, men hvergang jeg har fået taget tilløb til at skrive lidt om det og skannet forsiden ind, har der været travlt med mere presserende opgaver, og så er jeg bare gået igang med at læse den næste bog. Her i det nye år har jeg læst 6 Agathe Christie krimier, og det er som regel altid god og afslappende underholdning.
Derudover har jeg ikke fået læst noget som er værd at skrive om, så jeg vil følge en opfordring fra Linse Daugaard Bogstavsamleren , om at lave et indlæg med diverse bogmærker som jeg har samlet sammen i tidens løb

Først en række udstandsede bogmærker fra forskellige boghandlere, jeg har ingen ide om hvor gamle de er, men telefon-nummerne er to-fire cifferede.

Herefter nogle reklamer fra forlag.


Flere reklamer for bøger.

Brev til Herr Statsminister N. Neergaard etc. etc. etc.


En tipskupon der er ældre end Linse Daugaards. Jeg er ret sikke på at jeg har en liggende fra 50erne, med den er i en anden kasse.



Endeligt mit eget Bogmærke. Finder du sådan et ved du at det kommer fra en bog, som har været i nærheden af en, som har købt bøger i Skrold Antikvariat

.

3 kommentarer:

  1. Skægt med det dér etc. etc. etc. på brevet. Hvad er mon meningen?

    SvarSlet
  2. Herligt med bogmærker som har en historie.

    Jeg bruger oftest en 250 dinar-seddel, som jeg fik af en taxachaufør i 2007 i Irak.

    Hans bror var soldat i den irakiske hær. "Brother is soldier - no dullars". Det mente han også var gældende for mig.

    Først senere fandt jeg ud af at jeg for 250 dinarar kunne købe en dåsecola eller en kuglepen.

    SvarSlet
  3. @Linse Jeg har også undret mig meget over den tiltale. En dag bliver jeg måske nysgerrig nok til at åbne brevet, og se om der er en forklaring i indholdet. Hvis det ikke bliver solgt...

    @Søren, tak for historien om dit bogmærke. Jeg håber stadig at jeg finder pengesedler gemt i en bog.

    SvarSlet